000002751 001__ 2751
000002751 005__ 20141118153421.0
000002751 04107 $$acze
000002751 046__ $$k2008-12-04
000002751 100__ $$aŘoutil, L.
000002751 24500 $$aZatížení pražce při vzniku první trhliny: zkoušky a výpočty

000002751 24630 $$n1.$$p70 Years of FCE STU - Proceedings of the International Scientific Conference
000002751 260__ $$bSlovak University of Technology in Bratislava, Faculty of Civil Engineering, 2008 
000002751 506__ $$arestricted
000002751 520__ $$2eng$$aSelected experimental results from static loading tests of pre-tensioned railway sleepers and results of numerical simulations of the test are presented in this paper. The static loading test in question is a three point bending of the sleeper in the cross sections under the rail. Functions of loading force versus crack width as the results of numerical analyses and load at the first visible crack from six experiments are compared.

000002751 540__ $$aText je chráněný podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.
000002751 653__ $$apředpjatý železniční pražec, experimentální analýza, numerická simulace, šířka trhliny

000002751 7112_ $$aInternational Scientific Conference 70 Years of FCE STU$$cBratislava (SK)$$d2008-12-04 / 2008-12-05$$gHMC13
000002751 720__ $$aŘoutil, L.$$iKeršner, Z.$$iVeselý, V.$$iŠkrob, V.
000002751 8560_ $$ffischerc@itam.cas.cz
000002751 8564_ $$s280795$$uhttp://invenio.itam.cas.cz/record/2751/files/02_E_Routil_Skrob_Vesely_Kersner.pdf$$y
             Original version of the author's contribution as presented on CD, .
            
000002751 962__ $$r2540
000002751 980__ $$aPAPER