COMPUTATIONAL MODELLING OF FATIGUE CRACK PROPAGATION PATH IN GEARS


Abstract eng:
V této práci bylo využito výpočtové modelování s pomocí MKP k simulaci šíření únavových trhlin v ozubených kolech s tenkým věncem. Na základě předpokladů lineárně elastické lomové mechaniky byl stanoven směr šíření a definován způsob poškození ozubeného kola. Na základě provedených simulací byla určena minimální tloušťka věnce ozubeného kola, kdy dojde k šíření trhliny pod zubem. Závěrem bylo provedeno srovnání numerického přístupu pomocí jednoparametrové lomové mechaniky a dvouparametrové lomové mechaniky (uvažující constraint před čelem trhliny) s experimentem. Ukázalo se, že uvážení vlivu constraintu zpřesňuje stanovení výsledného směru šíření trhliny a v některých případech může významně změnit předpokládanou dráhu šíření trhliny.

Contributors:
Publisher:
Institute of Thermomechanics AS CR, v.v.i., Brno
Conference Title:
Conference Title:
Engineering Mechanics 2008
Conference Venue:
Svratka (CZ)
Conference Dates:
2008-05-12 / 2008-05-15
Rights:
Text je chráněný podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.



Record appears in:

 Record created 2014-11-13, last modified 2014-11-18


Original version of the author's contribution as presented on CD, , page 939. :
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)