K MODELOVÁNÍ VNITŘNÍ DYNAMIKY ČELNÍHO SOUKOLÍ S ŠIKMÝMI ZUBY


Abstract cze:
Abstrakt: V příspěvku jsou uvedeny ukázky výsledků měření dynamických vlastností reduktoru leteckého turbovrtulového motoru M601, získané v rámci vývojových prací na specielním zkušebním stavu. Z uvedených experimentálních výsledků je zřejmé, že zdroje vnitřního vysokofrekvenčního buzení čelního soukolí s šikmými zuby nelze pokládat tak jako dosud ve všech známých publikacích jen za pouhé a relativně jednoduché funkce času. Tyto zdroje buzení jsou nesporně i velmi významnou funkcí síly zatěžující ozubení, což musí být při modelování vnitřní dynamiky čelních soukolí s šikmými zuby respektováno.

Abstract eng:
Abstract: V příspěvku jsou uvedeny ukázky výsledků měření dynamických vlastností reduktoru leteckého turbovrtulového motoru M601, získané v rámci vývojových prací na specielním zkušebním stavu. Z uvedených experimentálních výsledků je zřejmé, že zdroje vnitřního vysokofrekvenčního buzení čelního soukolí s šikmými zuby nelze pokládat tak jako dosud ve všech známých publikacích jen za pouhé a relativně jednoduché funkce času. Tyto zdroje buzení jsou nesporně i velmi významnou funkcí síly zatěžující ozubení, což musí být při modelování vnitřní dynamiky čelních soukolí s šikmými zuby respektováno.

Publisher:
Institute of Mechanics and Solids, FME, TU Brno
Conference Title:
Conference Title:
Engineering Mechanics 2002
Conference Venue:
Svratka (CZ)
Conference Dates:
2002-05-13 / 2002-05-16
Rights:
Text je chráněný podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.



Record appears in:

 Record created 2014-10-23, last modified 2014-11-18


Original version of the author's contribution as presented on CD, . :
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)