000000860 001__ 860
000000860 005__ 20141118153513.0
000000860 04107 $$acze
000000860 046__ $$k2002-05-13
000000860 100__ $$aKledus, Robert
000000860 24500 $$aPOSOUZENÍ MANÉVRU VOZIDLA V SOUVISLOSTI S ANALÝZOU DOPRAVNÍCH NEHOD
000000860 24630 $$n8.$$pEngineering Mechanics 2002
000000860 260__ $$bInstitute of Mechanics and Solids, FME, TU Brno
000000860 506__ $$arestricted
000000860 520__ $$2cze$$aAbstrakt: Při rekonstrukci dopravních nehod často vzniká potřeba analyzovat jízdní manévr vozidla a to buď v souvislosti s jízdou vozidla před kolizí nebo v souvislosti s analýzou technických možností řidiče kolizní situaci odvrátit.  V literatuře pro znaleckou činnost jsou publikovány vzorce pro výpočet celkové doby manévru vozidla (jednoduché změny jízdního pruhu), kdy výpočet pohybu vozidla je simulován pohybem hmotného bodu.  Příspěvek je zaměřen na příčnou dynamiky vozidla. Prezentovány jsou některé výsledky jízdních zkoušek, při kterých byl simulován jeden z charakteristických manévrů vozidla, kterým je změna jízdního pruhu resp. manévr vyhnutí se překážce. Měření byla prováděna pomocí optických snímačů od firmy Corrsys Datron a snímačů zrychlení a úhlových rychlostí. V příspěvku jsou porovnány teoretické a měřené průběhy příčného zrychlení a některé předběžné výsledky související se subjektivním ohodnocením dynamiky jízdy.
000000860 520__ $$2eng$$aAbstract: Při rekonstrukci dopravních nehod často vzniká potřeba analyzovat jízdní manévr vozidla a to buď v souvislosti s jízdou vozidla před kolizí nebo v souvislosti s analýzou technických možností řidiče kolizní situaci odvrátit.  V literatuře pro znaleckou činnost jsou publikovány vzorce pro výpočet celkové doby manévru vozidla (jednoduché změny jízdního pruhu), kdy výpočet pohybu vozidla je simulován pohybem hmotného bodu.  Příspěvek je zaměřen na příčnou dynamiky vozidla. Prezentovány jsou některé výsledky jízdních zkoušek, při kterých byl simulován jeden z charakteristických manévrů vozidla, kterým je změna jízdního pruhu resp. manévr vyhnutí se překážce. Měření byla prováděna pomocí optických snímačů od firmy Corrsys Datron a snímačů zrychlení a úhlových rychlostí. V příspěvku jsou porovnány teoretické a měřené průběhy příčného zrychlení a některé předběžné výsledky související se subjektivním ohodnocením dynamiky jízdy.
000000860 540__ $$aText je chráněný podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.
000000860 7112_ $$aEngineering Mechanics 2002$$cSvratka (CZ)$$d2002-05-13 / 2002-05-16$$gEM2002
000000860 720__ $$aKledus, Robert
000000860 8560_ $$ffischerc@itam.cas.cz
000000860 8564_ $$s711742$$uhttps://invenio.itam.cas.cz/record/860/files/Kledus.pdf$$y
             Original version of the author's contribution as presented on CD, .
            
000000860 962__ $$r451
000000860 980__ $$aPAPER