ELEKTRICKÝ SKÚTR S ASYNCHRONNÍM MOTOREM


Abstract cze:
Abstrakt: Příspěvek je věnován konstrukci elektrického skútru s nizkonapěťovým asynchronnim pohonem. Shrnuje základni dosahované elektrické a mechanické parametry. Skútr byl konstruován na ÚVEE s využitím zkušenosti z předchozi konstrukce elektrického kola. Pozornost je věnována provedeni mechanické konstrukce skútru - zvláště začleněni baterii, měniče, motoru a uspořádáni převodových mechanismů. Dále je popsáno mechanické ovládáni elektronických regulačnich prvků pohonu tj. plynu a rekuperačni brzdy. V příspěvku je řešena otázka volby počtu pólů, typové velikosti a napěťově - kmitočtových poměrů použitého asynchronniho stroje. Pozornost je věnována elektrickým parametrům silového obvodu trojfázového střídače s tranzistory MOS-FET a také základnim parametrům digitálnich řídicich obvodů střídače. Ty realizuji řízeni momentu motoru při optimalizaci účinnosti systému střídač + motor v širokém rozsahu otáček a momentu. Část příspěvku je věnována dosahovaným uživatelským parametrům stroje a zkušenostem s jeho provozem. Je nastiněno srovnáni s předešlou konstrukci elektrického kola. V závěru jsou rekapitulovány hlavni nedostatky dosavadni konstrukce ajsou popsány tendence dalšiho vývoje

Abstract eng:
Abstract: Příspěvek je věnován konstrukci elektrického skútru s nizkonapěťovým asynchronnim pohonem. Shrnuje základni dosahované elektrické a mechanické parametry. Skútr byl konstruován na ÚVEE s využitím zkušenosti z předchozi konstrukce elektrického kola. Pozornost je věnována provedeni mechanické konstrukce skútru - zvláště začleněni baterii, měniče, motoru a uspořádáni převodových mechanismů. Dále je popsáno mechanické ovládáni elektronických regulačnich prvků pohonu tj. plynu a rekuperačni brzdy. V příspěvku je řešena otázka volby počtu pólů, typové velikosti a napěťově - kmitočtových poměrů použitého asynchronniho stroje. Pozornost je věnována elektrickým parametrům silového obvodu trojfázového střídače s tranzistory MOS-FET a také základnim parametrům digitálnich řídicich obvodů střídače. Ty realizuji řízeni momentu motoru při optimalizaci účinnosti systému střídač + motor v širokém rozsahu otáček a momentu. Část příspěvku je věnována dosahovaným uživatelským parametrům stroje a zkušenostem s jeho provozem. Je nastiněno srovnáni s předešlou konstrukci elektrického kola. V závěru jsou rekapitulovány hlavni nedostatky dosavadni konstrukce ajsou popsány tendence dalšiho vývoje

Contributors:
Publisher:
Institute of Mechanics and Solids, FME, TU Brno
Conference Title:
Conference Title:
Engineering Mechanics 2002
Conference Venue:
Svratka (CZ)
Conference Dates:
2002-05-13 / 2002-05-16
Rights:
Text je chráněný podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.



Record appears in:

 Record created 2014-10-23, last modified 2014-11-18


Original version of the author's contribution as presented on CD, . :
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)