000000808 001__ 808
000000808 005__ 20141118153515.0
000000808 04107 $$acze
000000808 046__ $$k2002-05-13
000000808 100__ $$aČervinka, Dalibor
000000808 24500 $$aELEKTRICKÝ SKÚTR S ASYNCHRONNÍM MOTOREM
000000808 24630 $$n8.$$pEngineering Mechanics 2002
000000808 260__ $$bInstitute of Mechanics and Solids, FME, TU Brno
000000808 506__ $$arestricted
000000808 520__ $$2cze$$aAbstrakt: Příspěvek je věnován konstrukci elektrického skútru s nizkonapěťovým asynchronnim pohonem. Shrnuje základni dosahované elektrické a mechanické parametry. Skútr byl konstruován na ÚVEE s využitím zkušenosti z předchozi konstrukce elektrického kola. Pozornost je věnována provedeni mechanické konstrukce skútru - zvláště začleněni baterii, měniče, motoru a uspořádáni převodových mechanismů. Dále je popsáno mechanické ovládáni elektronických regulačnich prvků pohonu tj. plynu a rekuperačni brzdy. V příspěvku je řešena otázka volby počtu pólů, typové velikosti a napěťově - kmitočtových poměrů použitého asynchronniho stroje. Pozornost je věnována elektrickým parametrům silového obvodu trojfázového střídače s tranzistory MOS-FET a také základnim parametrům digitálnich řídicich obvodů střídače. Ty realizuji řízeni momentu motoru při optimalizaci účinnosti systému střídač + motor v širokém rozsahu otáček a momentu. Část příspěvku je věnována dosahovaným uživatelským parametrům stroje a zkušenostem s jeho provozem. Je nastiněno srovnáni s předešlou konstrukci elektrického kola. V závěru jsou rekapitulovány hlavni nedostatky dosavadni konstrukce ajsou popsány tendence dalšiho vývoje
000000808 520__ $$2eng$$aAbstract: Příspěvek je věnován konstrukci elektrického skútru s nizkonapěťovým asynchronnim pohonem. Shrnuje základni dosahované elektrické a mechanické parametry. Skútr byl konstruován na ÚVEE s využitím zkušenosti z předchozi konstrukce elektrického kola. Pozornost je věnována provedeni mechanické konstrukce skútru - zvláště začleněni baterii, měniče, motoru a uspořádáni převodových mechanismů. Dále je popsáno mechanické ovládáni elektronických regulačnich prvků pohonu tj. plynu a rekuperačni brzdy. V příspěvku je řešena otázka volby počtu pólů, typové velikosti a napěťově - kmitočtových poměrů použitého asynchronniho stroje. Pozornost je věnována elektrickým parametrům silového obvodu trojfázového střídače s tranzistory MOS-FET a také základnim parametrům digitálnich řídicich obvodů střídače. Ty realizuji řízeni momentu motoru při optimalizaci účinnosti systému střídač + motor v širokém rozsahu otáček a momentu. Část příspěvku je věnována dosahovaným uživatelským parametrům stroje a zkušenostem s jeho provozem. Je nastiněno srovnáni s předešlou konstrukci elektrického kola. V závěru jsou rekapitulovány hlavni nedostatky dosavadni konstrukce ajsou popsány tendence dalšiho vývoje
000000808 540__ $$aText je chráněný podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.
000000808 7112_ $$aEngineering Mechanics 2002$$cSvratka (CZ)$$d2002-05-13 / 2002-05-16$$gEM2002
000000808 720__ $$aČervinka, Dalibor$$iVorel, Pavel
000000808 8560_ $$ffischerc@itam.cas.cz
000000808 8564_ $$s1320399$$uhttps://invenio.itam.cas.cz/record/808/files/Cervinka_1.pdf$$y
             Original version of the author's contribution as presented on CD, .
            
000000808 962__ $$r451
000000808 980__ $$aPAPER